Rozmiar: 4180 bajtów Pomoc
Co sprawdzamy na sprawdzianie
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach.
czytanie
pisanie
  rozumowanie
  korzystanie z informacji
    kategoria 4.1
    kategoria 4.2
  wykorzystywanie wiedzy w praktyce
 

Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach

   
 

Korzystanie z informacji – kategoria umiejętności 4.2

   
  Uczeń 
analizuje oferty mediów kierowane do dzieci i młodzieży, wybiera spośród tych ofert,
  kierując się wskazanymi kryteriami (osadzonymi także w wartościach).

Przykłady tekstów i zadań

Przed wycieczką dzieci chciałyby się ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków. Wiarygodne i wyczerpujące wiadomości na ten temat zawiera
   A. reklama telewizyjna, C. słuchowisko radiowe,
   B. ulotka informacyjna, D. plakat uliczny.
 

(Wspólne planowanie)

Z którego programu telewizyjnego dowiesz się najwięcej o rzeczywistym świecie?
   A. „Pokemon” – serial animowany.
   B. „Wielka pogoń za balonem” – film fabularny.
   C. „Mój szkolny kolega z Afryki” – reportaż.
   D. „Od przedszkola do Opola” – program muzyczny.
 

(Przed telewizorem)

  Ola skończyła swoje poranne obowiązki do godziny 855. Dziewczynka lubi oglądać filmy: „Alf” i „Dwa światy”. Niżej podane są fragmenty dwóch programów telewizyjnych.

PROGRAM X

8.15 Krakowskie Przedmieście 27
8.30 Wiadomości, pogoda
8.45 Alf – serial anim.
9.30 Domowe przedszkole
9.55 Porozmawiajmy o dzieciach
10.00 Miasto na luzie – serial kryminalny
 

PROGRAM Y

8.15 Złotopolscy. Zniknięcie – telenowela
8.45 Panteon – wydarzenia kulturalne
9.00 Klan – telenowela
9.30 Dwa światy – serial
10.05 Konopielka – komedia
11.30 Taki pejzaż – reportaż
 
 Uzupełnij zdania:
Ola może obejrzeć od początku tylko film ___________________, który rozpoczyna się o godzinie _________. Dziewczynka mogłaby zobaczyć oba filmy, gdyby swoje poranne obowiązki ukończyła przynajmniej _______ minut wcześniej.
 

(Pierwszy dzień wakacji)


2004 OKE w Krakowie