Rozmiar: 4180 bajtów Pomoc
Co sprawdzamy na sprawdzianie
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach.
czytanie
pisanie
    kategoria 2.1
    kategoria 2.2
    kategoria 2.3
    kategoria 2.4
    kategoria 2.5
  rozumowanie
  korzystanie z informacji
  wykorzystywanie wiedzy w praktyce
 

Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach

   
 

Pisanie – kategoria umiejętności 2.3

   
  Uczeń buduje tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4),
  celowo stosując środki językowe

 

  i przestrzegając norm gramatycznych,ortograficznych i interpunkcyjnych:

Przykłady tekstów i zadań

Moja ulubiona pora roku. Opisz wybraną porę roku i uzasadnij, dlaczego ją lubisz. Pamiętaj o poprawnej pisowni.
 

(Cztery pory roku)

W imieniu Wojtka napisz krótki list do kolegi, który z powodu choroby nie uczestniczył w przygotowaniach do wycieczki. Przedstaw mu plany wycieczkowe i oczekiwania związane z tym wyjazdem. Pamiętaj o odpowiedniej formie i stosownym słownictwie.
          …………………………………………………………………………………………………
          …………………………………………………………………………………………………
          …………………………………………………………………………………………………
          …………………………………………………………………………………………………
                    Muszę Ci powiedzieć, że podobały mi się te przygotowania, chociaż
                    trochę się napracowałem. Wyprawa zapowiada się bardzo interesująco.
                    Nie mogę się doczekać dnia wyjazdu.

 

Wojtek

(Wielkopolski Park Narodowy)

Napisz trzy zdania, które mogłyby pochodzić z pamiętnika Kamili lub z pamiętnika Adama. Powinny one dotyczyć spotkania przyjaciół planujących wycieczkę rowerową.
 

(Wspólne planowanie)

Opisz piękny zakątek sadu, parku lub lasu. Postaraj się, by Twój opis był barwny. Unikaj zbędnych powtórzeń. W opisie uwzględnij:
n   porę roku,
n   wygląd np. drzew, krzewów, trawników, klombów... ,
n   odgłosy przyrody,
n   nastrój.
 

(Jabłko)

Co i dlaczego najczęściej robisz, gdy w wolnym czasie nie oglądasz telewizji?
 

(Przed telewizorem)


2004 OKE w Krakowie