Rozmiar: 4180 bajtów Pomoc
Co sprawdzamy na sprawdzianie
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach.
czytanie
pisanie
    kategoria 2.1
    kategoria 2.2
    kategoria 2.3
    kategoria 2.4
    kategoria 2.5
  rozumowanie
  korzystanie z informacji
  wykorzystywanie wiedzy w praktyce
 

Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach

   
 

Pisanie – kategoria umiejętności 2.4

   
  Uczeń
  przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli:

 

a)

przenosi informacje na oś liczbową, chronologiczną, układ współrzędnych,

 

b)

wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego.

Przykłady tekstów i zadań

 

W ciągu roku wielu turystów zwiedza zabytki.

 
  Wykorzystaj informacje z tabeli i narysuj brakujące słupki.
 

(Wycieczka)

Wykorzystaj dane zamieszczone w tabeli i zaznacz na osi liczbowej wartości minimalnej i maksymalnej temperatury powietrza z 5 grudnia.
 

 

(Cztery pory roku)

  Rodzice po powrocie z pracy przypomnieli Oli, że w lipcu może pojechać z ciocią w góry. Ola postanowiła sprawdzić, jaka może być tam wtedy pogoda. Odszukała wykres przedstawiający roczny przebieg średnich temperatur i wielkości opadów w górach.
Ola niechcący rozlała kakao na diagram ilustrujący roczny przebieg opadów.
 
 
  Uzupełnij brakującą część diagramu, korzystając z danych zamieszczonych w tabeli:
miesiąc I II III IV V VI VII
opady w mm 60 50 60 80 120 150 170
 

(Pierwszy dzień wakacji)

  Magda przez tydzień zapisywała w tabeli, ile czasu spędzała na oglądaniu programu telewizyjnego.
 

 
  Na podstawie tabeli uzupełnij diagram słupkowy pokazujący, ile godzin dziennie Magda oglądała telewizję.
   

 

(Przed telewizorem)

  Adam – miłośnik przyrody – dowiedział się, ile gatunków roślin można obejrzeć w okolicy i zamieścił dane w tabeli.
 
Rośliny Liczba gatunków
Mchy 40
Porosty 60
Krzewy 25
Drzewa liściaste 10
Drzewa iglaste 5
   
 
  Przedstaw je za pomocą diagramu słupkowego.
   

 

(Wspólne planowanie)


2004 OKE w Krakowie