Rozmiar: 4180 bajtów Pomoc
Co sprawdzamy na sprawdzianie
Wprowadzenie
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach.
czytanie
pisanie
rozumowanie
korzystanie z informacji
wykorzystywanie wiedzy w praktyce
Formy zadań sprawdzianu.
Relacje między oceną wewnątrzszkolną i zewnętrzną.
Sylwetka szóstoklasisty.
Zadania sprawdzianu na lekcjach języka polskiego
Zadania sprawdzianu na lekcjach matematyki
Zadania dla egzaminatorów sprawdzianu
Przykładowy sprawdzian JAZZ
Biuletyn w wersji pdf
   
Archiwum arkuszy sprawdzianu
spis

Zadania sprawdzianu dla egzaminatorów

 

Na przełomie listopada i grudnia 2003 roku odbył się cykl konferencji szkoleniowych dla wszystkich egzaminatorów sprawdzianu z obszaru trzech województw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Konferencje te zainaugurowały przygotowywanie egzaminatorów do oceniania sprawdzianu w kwietniu 2004 roku.

11 grudnia 2003 roku w większości szkół na terenie działania OKE w Krakowie przeprowadzono sprawdzian próbny "W górach". Prace uczniów są oceniane przez nauczycieli w szkołach, jedynie około 5% prac oceniają zewnętrzni egzaminatorzy przygotowujący się do pełnienia funkcji przewodniczącego zespołu egzaminatorów. Podczas oceniania ok. 6000 prac uczniowskich uszczegółowiono schemat punktowania zadań otwartych, który wraz z modelami punktowania tych zadań, udostępniono na stronach internetowych OKE w Krakowie.

W połowie grudnia 2003 roku uruchomiono serwis szkoleniowy MOODLE dla egzaminatorów sprawdzianu. Jedno z pierwszych zadań w tym serwisie polegało na ocenieniu wybranych rozwiązań uczniowskich zadań otwartych ze sprawdzianu próbnego i przesłaniu do OKE – za pośrednictwem Internetu – wyników punktowania. System komputerowy porównuje ocenę egzaminatora z modelową oceną głównego egzaminatora OKE lub grona sędziów kompetentnych, dając możliwość doskonalenia praktyki stosowania kryteriów przy ocenie zadań otwartych.

W styczniu 2004 w serwisie MOODLE podamy egzaminatorom zasady organizacji oceniania sprawdzianu oraz zaproponujemy wykonanie drugiej serii zadań przedstawionych w serwisie dla egzaminatorów. Na wyniki oceny tych zadań będziemy oczekiwać do dnia końca stycznia 2004 roku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, do 20 stycznia 2004 roku powołamy przewodniczących zespołów egzaminatorów, do 10 lutego 2004 – egzaminatorów sprawdzianu. W marcu i kwietniu przewodniczący zespołów egzaminatorów powinni przeprowadzić spotkania szkoleniowe z egzaminatorami. Spotkania te także będą wspierane przez system MOODLE. Planujemy, że ocenianie prac sprawdzianu 2004 w Ośrodkach Koordynacji Oceniania odbywać się będzie od 16 do 18 kwietnia 2004 roku.

W zasobach internetowego systemu Moodle udostępnimy egzaminatorom sprawdzianu m.in. materiały dotyczące ogólnych zasad oceniania wypowiedzi pisemnej ucznia pod względem poprawności językowej, ortografii i interpunkcji.


2004 OKE w Krakowie